Štart

Stúpanie k stanici lanovky Štart sa nachádza vo Vysokých Tatrách, začína sa v Tatranskej Lomnici.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
3,92987,6%10% - 512m117041,952
11% - 485m
12% - 353m
8% - 324m
9% - 299m

Stúpanie na Štart je jedným z mála vo Vysokých Tatrách, kde cestní cyklisti nájdu relatívne dobrý asfalt a môžu si kopec pekne "vychutnať". Čo sa dĺžky a priemerného sklonu týka, je takmer identické ako susedný Hrebienok. Cesta je tu však užšia a môžete tu stretnúť ľudí spúšťajúcich sa na trojkolkách, takže treba zvýšiť opatrnosť. Samotný kopec sa začína na kruhovom objazde v Tatranskej Lomnici. Po odbočení smerom k lanovke sa treba držať zelenej cykloznačky. Pre zjednodušenie prístupu si stačí zapamätať, že treba odbočiť doľava pri penzióne Zora. Následne odbočíte na veľké parkovisko a odtiaľ cesta vedie až hore na vrchol. Tu nastáva spomínané zúženie a začnete sa kľukatiť pomedzi kríčky a malé stromčeky, prípadne párkrát prejdete krížom cez zjazdovku. Cesta si udržuje v tejto druhej časti pomerne ostrý sklon na úrovni cca 10%. Končí sa pri lanovke, odtiaľ sa musíte spustiť späť dole do Tatranskej Lomnice. Veľkým pomocníkom pri zjazde sú šípky na zemi, ktoré vám ukazujú, aká zákruta nasleduje. Ak hľadáte v tejto lokalite ďalšie zaujímavé stúpania, okrem spomínaného Hrebienku si to môžete z Tatranskej Lomnice jednoducho namieriť na Sliezsky dom alebo na Popradské pleso.

Autor: Lukáš Harant

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Strava segment: https://www.strava.com/segments/25622773

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.