Rázcestie Poľana (od Šancov)

Rázcestie Poľana sa nachádza v Myjavskej pahorkatine, na hlavnej ceste medzi Myjavou a obcou Vrbovce. Stúpanie z tejto strany sa začína v miestnej časti Vrboviec "Šance".

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
3,92055,2%8% - 440m53225,193
2% - 362m
9% - 358m
3% - 345m
4% - 335m

Stúpanie na rázcestie Poľana od Šancov je o niečo dlhšie, no miernejšie než z opačnej strany, od Myjavy. Začína sa blízko slovensko-českej hranice a spočiatku sa dvíha pozvoľna. Za podjazdom popod železničnú trať naberá percentá a drží si sklon okolo 8%, s maximom 10%. Nasleduje krátky zjazd, sčasti po rozbitejšom asfalte a potom sa sklon opäť zdvihne. Tu je osadená tabuľa upozorňujúca na 12% sklon. Pred ostrou ľavotočivou zákrutou sa nachádza rampa, kde sklon vyskočí na túto dvojcifernú úroveň a následne sa láme. Vyjdete z lesa a ste hore. Čaká vás tu krásny výhľad smerom na Myjavu a okolité kopanice a potom rýchly zjazd do Myjavy. Ak by ste na vrchole odbočili doľava, prídete k rozhľadni Poľana. No na cesťáku sa až úplne k nej nedostanete, resp. posledných 300 metrov treba ísť peši.

Autor: Lukáš Harant

Strava segment: https://www.strava.com/segments/10378389

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.