Paršivá (zo Slavkova)

Stúpanie na Paršivú sa nachádza v Levočských vrchoch. Z tejto strany sa začína asi kilometer za obcami Nižný/Vyšný Slavkov a vedie smerom do Spišského Podhradia.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
5,32554,8%5% - 2446m84027,193
6% - 1479m
4% - 419m
3% - 358m
2% - 250m
7% - 124m

Toto stúpanie sa začína kúsok za obcou Nižný Slavkov a spočiatku kopíruje trasu vedúcu do Brutoviec. Pri domoch však neodbočíte doprava, ale pokračujete stále rovno, smerom na Bijacovce. Celé stúpanie od odbočky vedie cez listnatý les a je tu minimum premávky (opatrnosti však nie je nikdy dosť). Po celý čas si udržuje vzácne vyrovnaný sklon na úrovni 5-6%. Z tejto strany je kopec síce o niečo menej náročný ako z opačnej, v smere z Bijacoviec, no zase si tu môžete užiť podstatne lepší povrch vozovky. Po niekoľkých serpentínach sa dostanete na vrchol, všeobecne známy pod názvom Paršivá. Samotný najvyšší bod stúpania je pomerne zložité určiť, keďže cesta sa asi kilometer vlní. Zhora vás čaká zjazd ďalej do Bijacoviec, prípadne sa dá ešte odbočiť do Podproča, no tieto úseky majú už o dosť horší povrch, odporúčam ich skôr MTBčkárom.

Autor: Lukáš Harant

Strava segment: https://www.strava.com/segments/9952825

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.