Javorinka (od Valaskej Belej)

Javorinka je stúpanie v Strážovských vrchoch, neďaleko obce Čičmany.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
7,33574,9%4% - 1316m82034,543
3% - 1281m
2% - 1187m
5% - 1103m
6% - 482m
8% - 403m

Toto stúpanie je známe pod názvom Javorinka aj napriek tomu, že rovnomenný kopec sa nachádza v prvej polovici tejto cesty a samotné stúpanie sa končí o kus ďalej, pod vrcholom Strážovce. Začiatok segmentu na STRAVE je pri odbočke do Gápla. Ak sem prichádzate z juhu, počítajte s tým, že cesta sa mierne dvíha už od spodnej križovatky na Valaskú Belú. Koniec stúpania je označený horskou prémiou z pretekov Okolo Slovenska. Najvyšší bod cesty sa nachádza uprostred lesa, takže vám neponúkne výhľady. Ak sa rozhodnete pokračovať ďalej, cesta začne pozvoľne klesať, smerom do obce Čičmany. Nádherný pohľad na Strážov  a okolité kopce sa vám však naskytne medzi 4. a 5. kilometrom, ako sa budete blížiť k jedinej križovatke na tomto stúpaní, na ktorej budete pokračovať vpravo, smerom na Čičmany.

Začiatok stúpania je celkom mierny a drží sa na cca štyroch percentách. Najťažší je stredný úsek medzi tretím a piatym kilometrom kedy sa sklon cesty na 800 metroch dvíha na dvojciferné čísla, inak si drží úroveň približne 8 percent. Potom sa stúpanie až na vrchol opäť pohybuje okolo piatich percent. Povrch je dobrý, keďže okrem najstrmšieho úseku je na celom stúpaní natiahnutý nový asfalt (2020). Občerstviť sa môžete po zjazde do Čičmian, prípadne ešte pred stúpaním na Kline (križovatka na Valaskú Belú).

Autor: Jakub Januška

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Strava segment: https://www.strava.com/segments/9688482

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.