Remata

Rekreačnú oblasť Remata nájdeme neďaleko Handlovej, v Kremnických vrchoch. Toto stúpanie vedie k najvyššie položenému rekreačnému zariadeniu v tejto lokalite, horskému hotelu Remata. Nachádza sa vo východnej časti Hornonitrianskej kotliny, na západnom svahu Kunešovskej pahorkatiny.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
4,12205,4%3% - 559m59426,633
5% - 502m
2% - 457m
9% - 409m
7% - 335m

Stúpanie začína na odbočke z hlavného ťahu Prievidza-Handlová. Prehliadnuť sa dá len ťažko, pozornosť púta aj veľká informačná tabuľa k hotelu. Po odbočení prejdeme popod železničný most, tu pozor na prednosť protiidúcich vozidiel. Kúsok za mostom sa zľava pripája modrá cyklotrasa. Cesta sa pekne kľukatí rematskou dolinou, stúpanie nie je nijak extrémne. Po dvoch kilometroch sme pri okrasných rybníkoch, kde môžete využiť rekreačné a reštauračné služby spolu so športovým rybolovom.

Tu si dajte pozor na zmenu cyklotrasy, od tohto miesta sa držíme zeleného "céčka". Modré sa odpája a pokračuje späť do Handlovej. V týchto miestach je povrch veľmi dobrý, pod kolesami máme kvalitný asfalt a aj sklon sa už zväčší. Vystúpame k ďalším chatám, po pravej strane máme lyžiarsky vlek a cyklotrasa sa z našej cesty odpája vľavo. My ale pokračujeme rovno, podľa smerových tabuliek k hotelu.

Keď prejdeme popod pekný železničný viadukt, ostáva nám posledných pár sto metrov k hotelu.

Po tiahlej ľavotočivej zákrute sme pod hotelom, vľavo vidíme hotelový bazén prístupný aj pre verejnosť a cestu, ktorá pokračuje prudkým stúpaním povedľa hotela. To samozrejme nemôžme nechať tak, vystúpame si na parkovisko pred hotelom, cez ktoré prejdeme a na konci nás čaká betónová zákruta s veľkým prevýšením. Posledné metre sú už ostré a dostaneme sa k chatkám nad hotelom. Tu môžeme skončiť. Komu to ešte nestačí, môže si vyšlapať ešte pár metrov vyššie, ale to už je po nepohodlnej "panelke". Na jej konci stúpanie definitívne končí. Ak si niekedy naplánujete trasu z Prievidze do Handlovej a po ceste dostanete ukrutnú žiadzu po šialke (to je po hornonitriansky) dobrej kávičky, skúste si po ňu vyšlapať na terasu reštaurácie hotela Remata. Tých pár kilometrov stúpania peknou prírodou Kremnických vrchov určite poteší každého cyklistu.

Autor: Luboš Plachý

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.