Páriš (z Haliča)

"Páriš" je miestne pomenovanie stúpania z Haliča do Políchna. Nachádza sa v pohorí Javorie, neďaleko Lučenca.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
5,23416,65% - 834m 62140,682
6% - 819m
4% - 605m
7% - 555m
9% -283m
3% - 271m

"Domáci nazývajú stúpanie z Haliča do Políchna, na vrch Žiar aj Páriš / Paríž. Ide o štátnu cestu s kvalitným asfaltom. Premávka je tu minimálna. Stúpanie je pomerne náročné, hlavne v strede so sklonmi nad 10%. Začína sa na križovatke ciest Halič, Lupoč a Políchno. Väčšina stúpania vedie lesom. Len spodný kilometer a posledných pár stoviek metrov je v otvorenom teréne. Stúpať začínate mierne a sklon sa postupne zvyšuje. Približne v strede stúpania, za „serpentínkou Esíčko“ sa nachádza najstrmší úsek. Koniec je už miernejší. Stúpanie sa končí pri malej odbočke z cesty vľavo, k miestnej informačnej tabuli.

Pokračovať sa dá ďalej do obce Políchno a následne po sieti cyklotrás smerom na Divín, Lučenec alebo Budinú. Toto stúpanie je v opačnom smere, teda zjazdom cez Paríž, súčasťou trasy pretekov Merida Road Cup z Haliča. Je to jeden z najrýchlejších zjazdov u nás, kde sa dá dosiahnuť rýchlosť vyše 100km/h. Pozor však na to Esíčko!!!"

Info poslal Ivan Vigoda.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Strava segment: https://www.strava.com/segments/15508136

Názor k “Páriš (z Haliča)

1. Ta poznamka ohladom esicka pri zjazde je urcite namieste. Kopec som siel asi 25x dole a urcite je dobre si to zabzdit na cca 50-55 km/h (bike Merida Crossway XT, viac nez 75 km/h sa mi tu nepodarilo ist), inak hrozi, ze prejdete do protismeru a to sa moze skoncit zle. Teda ja radsej mam rezervu a nejdem na doraz. Oprotiiduce auta sa zvyknu ako na zlost vynorit vzdy niekde pri spominanom esicku, ktore je na dovazok este trochu nespravne klopene, takze pozor!!! Kolizne situacie som vsak nastastie prezil, treba hlavu na konci kopca dat hore, takze aj odpor vzduchu tu trochu cloveka pribrzdi. Koncom augusta a v septembri sa oplati ist aj opacnym smerom a dat si cernice, ktore rastu v hornej tretine kopca pri ceste 🙂

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.