Kresánovci (z Považskej Teplej)

Cesta Považím je viac-menej samá rovina, no pokiaľ chcete zaradiť do trasy nejaký kopcovitý prechod, prípadne sa ísť pozrieť na krásny kút Slovenska, rozhodne je dobré vybrať sa na stúpanie na Kresane z Považskej Teplej.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
6,22343,9%2% - 1201m54023,583
3% - 1149m
4% - 996m
1% - 825m
5% - 531m

Segment sa začína ešte v obci, za sériou ostrých zákrut. Najkrajším zážitkom tohto stúpania je, že cesta vedie cez Manínsku Tiesňavu, najužšie miesto na Slovensku, kadiaľ vedie cesta pre motorové vozidlá. Obe strany cesty oddeľujú skalné steny Veľkého a Malého Manína. Výhodou je, že cesta po tiesňavu stúpa len mierne, avšak od neho už nárazovo vyskočí sklon aj na 5-6%, no iba na krátku dobu a znova profil povolí. To sa ale končí za Penziónom Manín po tom, čo vyjdete z Tiesňavy a otvorí sa Vám priestor. Kúsok za ním je potrebné odbočiť doľava, na posledný kilometer do kopca. Cesta začne rýchlo naberať sklon a posledných cca 300 metrov je skutočne výživných, kde priemerný sklon dosahuje úctyhodných 13%.

Po vyjdení na vrchol môžete pokračovať ďalej do obce Plevník. Smerom na Plevník je zo začiatku cesta rozbitejšia, tak smerom dole treba vyberať stopu, ale stále sa to dá zísť relatívne rýchlo bez nejakého extrémneho brzdenia. Po dvoch kilometroch sa ale stav výrazne zlepší a zvyšok zjazdu až do obce Plevník je po veľmi dobrom asfalte.

Autor: Richard Uhrina

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Strava segment: https://www.strava.com/segments/18761192

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.