Poľana

Poľana je najvyšším vrchom rovnomenného pohoria na strednom Slovensku. Keďže asfaltová cesta nevedie až na jeho vrchol, pre cestných cyklistov sa toto stúpanie končí pri hoteli Poľana.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
10,67507,110% - 2 563m 1 26080,421
11% - 1 503m
1% - 978m
9% - 836m
12% - 827m
3% - 383m

"Za Hriňovou v smere do Brezna odbočíme doľava, smerom na Snohy. Stúpanie sa začína hneď za touto odbočkou. Po celý čas vedie po úzkej asfaltke, avšak s nekvalitným hrubozrnným asfaltom, s výtlkmi a s dierami. Je to cesta bez obmedzenia premávky. Hneď na začiatku je krátky strmý úsek, ktorým prekonáme výškový rozdiel hrádze vodárenskej vodnej nádrže Hriňová a následne asi kilometer ideme tesne nad úrovňou hladiny vody v nádrži. Minieme priehradu a odbočíme doľava do prudkého svahu. Asi štyri kilometre bude stúpanie veľmi strmé (priemer 10%). Na rázcestí troch asfaltových ciest sa vydáme tou strednou. V orientácii nám pomôže smerová značka Poľana a aj farebne namaľované šípky na asfalte (na tomto stúpaní sa organizuje bežecko/cyklistický duatlon "Kráľ Poľany")."

"Keď sa asi po šiestich kilometroch od začiatku dostanete na rovinku s výhľadmi na Podpoľanie, konečne si môžete vydýchnuť. Máte pred sebou približne dva kilometre po rovine. Tu sa treba občerstviť, pretože záver to už neumožní. Posledný kilometer a pol bude strmý a úplný záver k hotelu je rampa 😉 Stúpanie končí pri hoteli Poľana, ktorý je však dlhodobo mimo prevádzky. Takže občerstvenie tu nenájdete. Na cestných bicykloch sa treba vrátiť po rovnakej trase ako ste prišli hore. Asfalt je však nekvalitný a rozbitý, s množstvom výtlkov. Brzdenie rozhodne nebude pre karbónové ráfiky."

Info poslal Ivan Vigoda.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Strava segment: https://www.strava.com/segments/13023892

Názor k “Poľana

1. Ahoj. len pre update, v nefunkčnom hoteli poľana je funkčný bufet, bol som tam minulý víkend, nebolo tam ani nohy, bufet bol zatvorený, ale asi po pár inútach si ma všimla pani a otvorila mi. Na dveách sú aj otváracie hodiny, otvorené denne.

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.