Nemcova dolka (z Alpinky)

Nemcova dolka sa nachádza neďaleko Košíc, vo Volovských vrchoch.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
8,43404,1%2% - 2420m66430,263
7% - 1020m
3% - 975m
1% - 920m
6% - 590m

Začiatok toho stúpania sa nachádza v rekreačnej oblasti Alpinka pri Košiciach, záver pre cestných cyklistov je na rázcestí Nemcova dolka. Ide o obľúbený kopec, pretože táto cesta je pokrytá kvalitným asfaltom a vedie príjemným prostredím Čermeľskej doliny. Stúpanie je spočiatku mierne (cca 2-3%). Po približne piatich kilometroch prídete na Baba lúku, odtiaľto sú to k Nemcovej dolke ešte takmer štyri kilometre. No tieto už sú citeľne náročnejšie, sklon na posledných 2,5km dosiahne úroveň 8-9%.

Po ceste sa môžete vrátiť dole len tou istou cestou. Táto oblasť je však veľmi obľúbená pre MTB jazdcov, pretože lesné cesty ponúkajú viacero alternatívnych trás. Z Baba lúky je napríklad možné pokračovať pekným stúpaním 8-9% smer Findoráková  a Jahodná. Z Nemcovej dolky sa dá ísť na MTB tiež na rôzne ďalšie smery, napr. na Sedlo pod Vysokým vrchom a ďalej do Veľkej Lodiny. A v prípade zjazdu sa z Nemcovej Dolky môžete spustiť rovno do Košickej Belej.

Autor: Marek Renčo

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Strava segment: https://www.strava.com/segments/2696870

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.