Briestenský Diel (zo Sádočného)

Stúpanie na Briestenský Diel sa nachádza v Strážovských vrchoch a v smere zo Sádočného je vstupnou bránou do mnohých krátkych a intenzívnych stúpaní v tejto lokalite.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
2,6933,6%3% - 636m51713,084
1% - 344m
2% - 336m
5% - 177m
10% - 171m

Cesta postupne naberá na sklone a výškových metroch už od odbočky z Domaniže, avšak segment začína až v Sádočnom. To najlepšie Vás ale čaká, keď sa dostanete za obec Čelková Lehota - poznávacie znamenie je veľmi ostré “esíčko” a relatívne ľahký nástup do kopca. Po chvíli už vidíte aj vrchol stúpania a po ľavotočivej zákrute sa pred Vami objaví dlhá rovná a nekonečná “stena”, ktorá je na úrovni okolo 9%. Je to krátky výbušný kopec, ale ak preceníte svoje schopnosti, môžete sa na konci veľmi potrápiť. Zdanie klame totiž a vrchol sa nebude tak rýchlo približovať, akoby človek očakával.

Na vrchole môžete pokračovať rovno nadol popri obci Briestenné do Pružiny zatočeným zjazdom, ja však odporúčam pokračovať doprava ešte kúsok do kopca a následne zjazd cez obec Ďurďové, ktorý je v hornej rýchlejšej časti prehľadnejší a s krajšími výhľadmi. Nakoniec sa pripojíte na hlavnú cestu kúsok nižšie pod Pružinou.

Stúpanie sa išlo aj na Okolo Slovenska, dokonca v dvoch rokoch po sebe (2020 a 2021) - v prvom roku sa zjazdovalo priamo dole a v druhom sa išlo cez Ďurďové. Z toho dôvodu aj v lete 2021 boli opravené cesty od Domaniže a tiež aj od Ďurďového až po križovatku, takže aktuálne sa môžete tešiť bezchybnému povrchu.

Autor: Richard Uhrina

Strava segment: https://www.strava.com/segments/2636006

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.