Sedlo pod Suchým vrchom (z Opátky)

Sedlo pod Suchým Vrchom sa nachádza v Slovenskom rudohorí, v časti Volovské vrchy, neďaleko vodnej nádrže Ružín.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
4,13157,7%8% - 1927m83043,672
9% - 732m
7% - 704m
6% - 249m
5% - 227m
10% - 168m

K tomuto stúpaniu sa dostanete od vodnej nádrže Ružín. Ak prichádzate v smere od Košíc, prejdete cez most ponad vodu a na nasledujúcej križovatke nepokračujete smerom na Spišskú Novú Ves, ale cez Malý Folkmár do obce Opátka. Čaká vás tu nový asfalt. Kúsok za Opátkou sa cesta stočí doprava - hneď strmo do kopca, to je začiatok nášho stúpania. Cesta je úzka, ale s kvalitným povrchom (2019). Kľukatí sa, občas sa vám naskytnú pekné pohľady do doliny. Stúpanie si udržuje po celý čas vyrovnaný sklon, na úrovni 7-9%, takže so základnou kondíciou sa dá v pohode zvládnuť. Cesta vedie lesom, v tieni, je ideálna do horúcich letných dní.

Zo sedla cesta pokračuje ďalej, klesá do obce Kojšov. Len treba dávať pozor, úvodný kilometer je po šotoline, takže ak ste veľmi hákliví na váš cestný bicykel, radšej sa vráťte tou istou cestou späť do Opátky. Ak tento kilometer zvládnete, ďalej do Kojšova už v pohode zjazdujete po kvalitnej úzkej asfaltke. Odporúčam absolvovať celý tento okruh - od vodnej nádrže Ružín cez Opátku, Sedlo pod Suchým vrchom, Kojšov a Veľký Folkmar späť k Ružínu. Má cca 30 kilometrov a 680 výškových metrov, veľmi pekná trasa.

Autor:  Ján Barlák

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Strava segment: https://www.strava.com/segments/4802349

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.