Dobogókó (z Ostrihomu)

Stúpanie do dedinky Dobogókó sa nachádza na severe Maďarska, v Pilišských vrchoch, neďaleko Ostrihomu.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
14,15684%6% - 3022m69245,042
1% - 2465m
5% - 2154m
2% - 1720m
7% - 1321m
3% - 1226m

Pilišské vrchy môžete vidieť v pozadí známej, Ostrihomskej baziliky. Stúpanie sa začína hneď na okraji mesta a vedie po klasickej okreske. Doprava tu bola cez víkend minimálna. Stúpanie je spočiatku rovné a mierne, pomedzi polia. Povedal by som, že je to skôr taká falošná rovinka, so sklonom okolo 1,5%. Asi po 5km začína výživnejšia časť. Prídu zákruty a sklon stúpne na 5-6%. Všade naokolo si môžete užívať lesy. Sem tam sa šuchne aj nejaký ten výhľad.

Skúška psychiky príde medzi 8. a 9. kilometrom, keď stúpate po asi kilometrovej rovnej ceste, nemá to konca. Dobre začne byť až na križovatke o kus ďalej. Prídete ku križovatke, z ktorej hlavná cesta pokračuje  na druhú stranu pohoria dole k Dunaju, do mesta Szentendre. Tu sa treba dať doľava, stúpanie pokračuje do dedinky Dobogókó ešte asi 2 kilometre. Priemer celého stúpania sú síce len nejaké 4%, ale dĺžka 14 km zvyšuje level náročnosti. Každopádne na Maďarsko je to výživný kopec. Hore je bufet a krásny výhľad na celé pohorie a Dunaj. Kto nemá dosť, môže sa spustiť až do Szentendre a dať si to z druhej strany ešte raz, prípadne v pohorí Piliš je tých asfaltových cestičiek na prieskum veľa. Táto oblasť mi veľmi pripomína Malé Karpaty pri Bratislave.

Autor: Laco Bránický, kompletný report z celej jazdy nájdete na jeho portáli www.cyklocesty.sk

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Strava segment: https://www.strava.com/segments/7907899

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.