Prievalec (z Partizánskej Ľupče)

Prievalec sa nachádza v Nízkych Tatrách, stúpanie zo severnej strany sa začína za obcou Partizánska Ľupča.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
4,12906,96% - 1 055m 1 11039,852
8% - 844m
7% - 805m
9% - 622m
5% - 487m
10% - 175m

Ešte predtým, než sa dostanem k samotnému stúpaniu, je potrebné poznamenať, že z Partizánskej Ľupče mu predchádza 11 kilometrov dlhý úsek s priemerným sklonom 2%. Keďže ide ale o tak mierne stúpanie, "oficiálny" kopec sa začína až na križovatke Tajch. Odtiaľto sa sklon cesty výrazne zostrí, na Prievalec pokračujete smerom vpravo (keby ste odbočili doľava, prídete do najvyššie položenej obce na Slovensku, Magurky. Ďalej však už asfaltka nepokračuje). Od križovatky Tajch vás teda čakajú viac než 4 kilometre pomerne vyrovnaného stúpania, prevažne na úrovni 6-9%.

97 zelezne

Cesta prechádza cez obec, známu najmä pre minerálny prameň a zdravotné zariadenia. Vrchol stúpania je kúsok za obcou, nejde však o nič výnimočné...

13-2

Iná pesnička je už nasledujúci zjazd cez Liptovskú Lúžnu do Liptovskej Osady. Je veľmi dobrý - na naše pomery kvalitný asfalt a široká cesta. Neustále sa vám odkrývajú nové výhľady na protiľahlé hory. Pekný zážitok.

14-2

Celkovo cestu cez Prievalec odporúčam, ak sa chcete dostať z Oravy/Liptova na Donovaly. Spomínaný 11 kilometrový úsek za Partizánskou Ľupčou má síce biednu kvalitu asfaltu, stále je to však lepšie ako frekventovaná cesta z Ružomberku. Cez Železné obídete polovicu z nej, na hlavný ťah sa napojíte až v Liptovskej Osade.

Strava segment: https://www.strava.com/segments/2383974

Názor k “Prievalec (z Partizánskej Ľupče)

1. Spätné upozornenie: Z Bystrice cez Liptov – Cyklokopce

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.