Vysielač Kuní vrch

Vysielač Kuní vrch sa nachádza v pohorí Vtáčnik, neďaleko mesta Nováky. Stúpanie sa začína za obcou Kamenec pod Vtáčnikom.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
10,37257%11% - 779m104075,811
8% - 721m
7% - 691m
6% - 685m
10% - 674m

Kuní vrch sa vypína nad obcou Kamenec pod Vtáčnikom, na západnej strane pohoria Vtáčnik. Je viditeľný z veľkej diaľky vďaka charakteristickému tvaru polooblúčika. Kúsok od vrcholu sa nachádza vysielač, ku ktorému vedie lesná asfaltka. Príjemné, miestami výživné stúpanie v dĺžke zhruba 10 kilometrov a s prevýšením 700 metrov je zjazdné pri troche opatrnosti (hlavne smerom nadol) aj pre žiletky.

Samotné stúpanie začína hneď za obcou Kamenec na križovatke s odbočkou do lomu. Pokračujeme rovno, smer chata Končitá. Nový koberec po pár metroch končí, ďalej pokračuje staré "hrubé zrno". Po chvíľke dorazíme na križovatku so spoločným začiatkom Gepňárovej a Bystričianskej doliny. Odbáčame vľavo, do "Gepňárky". Plynulým stúpaním prídeme až ku chate Končitá. Poskytuje občerstvenie aj s ubytovaním. Kúsok nad ňou, pred chatou Hrádok, je ďalšia križovatka, kde odbáčame znovu vľavo. Tu nás čaká prvá "strecha". Charakter stúpania sa mení, prudšie výšľapy sa striedajú s oddychovými "rovinkami." Takto pokračujeme pár kilometrov, držíme sa už len asfaltu, neodbáčame nikde. Pred záverom nás čaká aj lano cez cestu, ktoré sa dá ale pekne obísť. O ďalších 150 metrov sme na križovatke. Väčšina miestnych bajkerov odbočí vľavo na Vrvravu. Asfaltka však pokračuje ešte pol kilometra ďalej, k vysielaču do výšky 1040 m.n.m. Tam cesta končí, bohužiaľ bez výhľadov do okolia.

Vrchol stúpania, vysielač Kuní vrch

Iba ak prejdete vľavo kúsok po lesnej ceste, otvorí sa vám výhľad do Baškovej doliny a na masív hrebeňa Vtáčnika. Ani na samotný Kuní vrch nevedie žiadny turistický chodník. Cestou nadol ale môžeme zastaviť na spomínanej Vrvrave. Kúsok od asfaltky je privátna chata, tak žiadne služby nečakajte. Ponúka aspoň prístrešok a vodu zo studničky spolu s príjemným posedením. A ak sa už pustíme dole, rýchlosť narastá priam exponenciálne, tak pozor na výtlky, vétriesky naložené drevom a hlavne na to lano cez cestu...

Autor: Luboš Plachý

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.