Kortmanka (z Priedhoria)

Toto stúpanie sa nachádza v Strážovských vrchoch, začína sa v obci Priedhorie

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
6,44467%9% - 986m92851,421
10% - 926m
7% - 904m
8% - 887m
6% - 718m
5% - 664m

Strážovské vrchy sa začínajú stávať zaujímavou destináciou pre cestných cyklistov pre mnoho stúpaní, ktoré tu pribúdajú a zároveň nie sú len jednosmerné, tzn. že sa musíte po tej istej trase vracať nazad. Jedným z nich je ak Kortmanka. Nedávno sme si popísali viac o tomto stúpaní v smere z obce Sádočné, tentokrát sa pozrieme na tento kopec z obce Priedhorie. Je trošku schovaný, takže treba si dobre pozrieť, ktorým smerom sa treba vybrať. Začína sa miernym stúpaním po značne rozbitej ceste s množstvom jemného štrku na ceste. Postupne sklon ale začne byť ostrejší a treba sa aj viac oprieť do pedálov. Po dlhom rovnom stúpaní na pravotočivú zákrutu sa dostávame už na nový asfaltový povrch a k rampe. Od nej začína úplne iný charakter stúpania. Na rozdiel od opačnej strany, v smere od Priedhoria na vás tu čaká kopec s krátkymi ostrými stojkami medzi 10-15% a voľnejšími úsekmi (okolo 5-6%). Má to výhodu v tom, že za každým náročnejším úsekom vám dá priestor na výdych.

Nie je to žiadny tempárky kopec, čo ho robí (aspoň pre mňa) dosť náročným aj vzhľadom na jeho dĺžku.Tento charakter je vlastne až na samý vrchol stúpania. Najťažšia stojka je na križovatke v tvare T, kde je potrebné zabočiť ešte doprava, aby ste sa dostali na najvyšší bod. Stúpanie pokračuje ešte zhruba 100 výškových metrov tiež s náročným prevýšením. Odmenou za to Vám ale budú krásne výhľady z úctyhodnej výšky. Samého ma to prekvapilo, ako vysoko sa na cestnom bicykli v Strážovnsých vrchoch dá dostať. Nazad sa treba vrátiť rovnakou cestou až po spomínanú križovatku tvaru T, odtiaľ môžete pokračovať buď rovnakou cestou (doľava) do Priedhoria alebo sa spustiť vpravo, rovno do obce Sádočné. Či sa vyberiete jedným alebo druhým smerom, čaká Vás dlhý zjazd po veľmi dobrom povrchu. Smerom na Sádočné je asfalt dosť nerovný a v spodnej časti po ľavotočivej zákrute je bez výstrahy umiestnená rampa, tak opatrne.

Autor: Richard Uhrina

Strava segment: https://www.strava.com/segments/17448783

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.