Bogota

Bogota je najvyšší vrch rovnomenného podcelku Slanských vrchov. Začiatok stúpania sa nachádza medzi obcami Ruskov a Slančík, asi 20 kilometrov na východ od Košíc.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
7,64996,6%8% - 1140m85053,491
6% - 1120m
7% - 969m
5% - 883m
9% - 814m
4% - 704m

Bogota je krásny kopec na východe Slovenska. Mierne stúpanie začína za obcou Ruskov, smerom na Slančík. Po zhruba troch kilometroch odbočíte pri horárni Regeta na cyklotrasu, smer Dargovský priesmyk. Tu sa začína náš kopec, končí sa však už skôr, po necelých ôsmich kilometroch, na kopci Bogota. Celé stúpanie vedie po novom asfalte,  v krásnej prírode. Sklon sa väčšinu trasy pohybuje na úrovni 5-7%.

Zhruba 1,5km od vrcholu sa nachádza križovatka, tu treba odbočiť doľava. Cesta rovno pokračuje na spomínaný Dargovský priesmyk. Hore na vrchole je vojenský priestor, odporúčam nefotiť a neopierať bicykle o plot, lebo hneď na vás vybehne vojačik. Odporúčam aby ste sa otáčali skôr, už pár metrov pred bránou do vojenského priestoru... v zóne cca 2 m okolo plota je poplašný systém, ktorý je dosť nepríjemný. Strieľať nebude po vás nikto, ale hučí poriadne 🙂 Cestou teda nemôžete pokračovať ďalej. Ak máte crossový alebo MTB bajk, máte možnosť navyše - z vrcholu sa spustíte len po spomínanú križovatku a z nej môžete pokračovať doľava, smerom na Dargovský priesmyk. Ja osobne by som tadiaľ na cesťáku nešiel, táto cesta je miestami už dosť rozbitá.

Autor: Marek Renčo

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Strava segment: https://www.strava.com/segments/12095111

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.