Setechov (z Petrovíc)

Stúpanie do obce Setechov sa nachádza v Javorníkoch, neďaleko Bytče.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
2,91244,35% - 443m 49316,754
2% - 438m
3% - 365m
4% - 347m
7% - 313m
6% - 311m

Obec Setechov sa nachádza na kopčeku, ktorý rozdeľuje dve susedné doliny. Aj napriek svojej nenáročnosti patrí vďaka vrcholovému výhľadu k jedným z najkrajších v tejto oblasti. Ak začínate v Bytči, vyrazíte smerom na Melocík, ale po úvodných kilometroch odbočíte do Petrovíc. Cesta pokračuje ďalej len miernym stúpaním cez obec, nad kostol. Za obcou na križovatke odbočíte doľava. Tu začína aj segment STRAVY a cesta začína naberať na sklone. Stúpanie je po celý čas veľmi nerovnomerné a akonáhle vojdete do obce Setechov, tak o to náročnejšie. No po pár metroch sa profil vždy zmierni, takže aj kondične nie veľmi zdatní cyklisti by tu nemali mať žiadne problémy. Krátke stojky sa dostanú nad 10% len veľmi výnimočne.

Na konci obce vybehnete na posledný brdok a môžete sa pokochať krásnym výhľadom na druhú stranu, smerom na Štiavnik. Pokračovať môžete buď po tej istej trase naspäť alebo ďalej trošku hrubozrnnou asfaltkou s pár nepríjemnými dierami. Stúpanie zo strany Petrovíc bolo donedávna jediné rozumné riešenie, keďže táto cesta bola dosť rozbitá, ale v roku 2017 bola opravená, takže momentálne je už možné ísť toto stúpanie bez problémov obojsmerne. Ak sa rozhodnete ísť cez Štiavnik, oproti kostolu predávajú fantastickú zmrzlinu a odporúčam sa tu zastaviť 😛 Ak máte chuť na ďalšie kopce, zo Štiavnika môžete pokračovať na Kasárne.

Autor: Richard Uhrina

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Strava segment: https://www.strava.com/segments/8274160

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.