Dolný červený kríž

Dolný červený kríž sa nachádza v Malých Karpatoch nad Bratislavou, začiatok stúpania je v Rači.

vzdialenosť (km)prevýšenie (m)priemerné stúpanie (%)prevažujúci sklonvýška (m.n.m.)indexkategória
3,12608,46% - 397m 42341,682
5% - 280m
7% - 228m
12% - 216m
13% - 216m
14% - 209m

Malé Karpaty ponúkajú v Bratislave množstvo stúpaní pre cestnú cyklistiku. Medzi najznámejšie a najčastejšie jazdené patria určite Kamzík, Kačín, Biely kríž... Svoje čaro majú ale aj tie ostatné, menej frekventované kopce. Potvrdzuje to napríklad cesta na Dolný červený kríž. Nádherný les a nedávno (09/2016) položený nový asfalt v druhej polovici stúpania robí z tejto trasy skutočný zážitok. Nehovoriac o náročnosti. S priemerným sklonom 8,4% (pri dĺžke 3km!) je 4. najťažšie v okolí Bratislavy.

101-dolny-cerveny-kriz-2

Stúpanie sa začína na námestí A. Hlinku v Rači a vedie rovnakou cestou ako tradičná trasa na Biely kríž. Po zhruba 2km cesty sa dostanete na križovatku, kde ale pokračujete vľavo:

dolny-cerveny-kriz-3

Cesta pokračuje v strmom profile aj za touto križovatkou, zvoľňovať sa začne až v posledných stovkách metrov. Úsek medzi 700m - 2,4km tohto stúpania je v skutku mimoriadne náročný a určite si tu uvedomíte, prečo toto stúpanie spadá do 2. kategórie. Keď vyjdete hore, môžete pokračovať po hrebeni buď na Biely kríž alebo sa spustiť dole smerom na Železnú studienku. Samozrejme na lúke s prístreškami sa aj príjemne odpočíva...

dolny-cerveny-kriz-1

Strava segment: https://www.strava.com/segments/11342882

Diskusia:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.